Nowa Sól: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do obiektów Starostwa Powiatowego w Nowej Soli
Numer ogłoszenia: 178768 - 2012; data zamieszczenia: 30.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 068 4586800, faks 068 4586831.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do obiektów Starostwa Powiatowego w Nowej Soli.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 200.000,00 euro.Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług jej przesyłu dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowej Soli. Dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług jej dystrybucji odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. - prawo energetyczne (Dz.U. z 2006 r. Nr 89 poz. 625 z późn. zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 04.05.2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.).Wykonawca będzie dostarczał energię elektryczną zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców określonymi w aktach wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne. Wykonawca zobowiązany jest posiadać umowę na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (dalej OSD) - ENEA SA w Poznaniu Oddział Nowa Sól - do którego sieci podłączone są budynki Zamawiającego. Zamawiający udziela zamówienia na usługę kompleksową w rozumieniu art. 3 pkt 30 ustawy prawo energetyczne. Przedmiot zamówienia powinien być realizowany na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5 ust. 3 ustawy Prawo energetyczne. Miejscem dostarczenia energii elektrycznej są budynki Starostwa Powiatowego w Nowej Soli zlokalizowane przy ul. Moniuszki 3, 3b , ul. Arciszewskiego 10 w Nowej Soli . Podstawowe dane o przedmiocie zamówienia: 1. Grupa taryfowa - C11; 2. Napięcie zasilające: 400/230; 3. Średnie zużycie energii miesięczne:9208 kWh; 4. Roczne zużycie energii: 110500kWh; 5. Średnia miesięczna wartość mocy pobieranej: 68 kW; 6. Wymagana przez Zamawiającego moc umowna w poszczególnych miesiącach : a) styczeń/luty/marzec/październik/listopad/grudzień - 55300kW; b) kwiecień/maj/czerwiec - 24200 kW; c) lipiec/sierpień/wrzesień - 31000kW; Budynek przy ul. Arciszewskiego 10 Nowa Sól: 1. Grupa taryfowa : C11; 2.Zabezpieczenie 32A; 3.Moc: 14,0kW; Budynek przy ul. Moniuszki 3 w Nowej Soli: 1. Grupa taryfowa : C11; 2. Zabezpieczenie : 32A , 35A, 63A; 3. Moc: 14,0kW, 15,0kW, 27,0kW; Budynek przy ul. Moniuszki 3b w Nowej Soli: 1. Grupa taryfowa : C11; 2.Zabezpieczenie 63A; 3.Moc: 27,0kW; Podane zużycie energii nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do utrzymania podanej struktury oraz ilości zużycia w czasie realizacji umowy, powyższe dane mają charakter informacyjny, w okresie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie. Zamawiający będzie uiszczał opłatę tylko za faktycznie zużytą energię. Wykonawca będzie naliczał koszt zużycia energii wg stawek określonych w formularzu ofertowym. Cena za jednostkę energii oraz miesięczna opłata handlowa będzie stała w trakcie trwania umowy. Cena za usługi dystrybucyjne może ulec zmianie zgodnie z aktualnie obowiązującymi taryfami dystrybutora zatwierdzonymi przez Prezesa URE na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy prawo energetyczne. Ceny jednostkowe za sprzedaż energii elektrycznej zawarte w Formularzu ofertowym powinny być cenami faktycznymi na dzień upływu terminu składania ofert, zgodne z cenami określonymi w aktualnie obowiązującej Taryfie sprzedawcy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Cena za usługę przesyłu i dystrybucji musi być zgodna z aktualną Taryfą OSD zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV: 09310000-5 elektryczność; 65310000-9 przesył energii elektrycznej Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5, 65.31.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym na załączniku Nr 1 do SIWZ, niżej wymienione dokumenty i oświadczenia: 1.1. W CELU WYKAZANIA SPEŁNIANIA PRZEZ WYKONAWCĘ WARUNKÓW OKREŚLONYCH W ART. 22 UST. 1 USTAWY, KTÓRYCH OPIS SPOSOBU OCENY SPEŁNIANIA ZOSTAŁ DOKONANY W CZĘŚCI 5 SIWZ NALEŻY ZŁOŻYĆ: 1.1.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, złożone zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 do SIWZ; W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. dokument może złożyć lider bądź wszyscy Wykonawcy. 1.1.2. Aktualna koncesja na obrót energią elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub równoważny dokument wydany na podstawie wcześniejszych aktów prawnych. 1.2. W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY NALEŻY ZŁOŻYĆ 1.2.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (zgodnie wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ). W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 1.2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2) ustawy - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 1.3. JEŻELI WYKONAWCA KORZYSTA Z ZASOBÓW INNYCH PODMIOTÓW SKŁADA: 1.3.1. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ. 1.4. POZOSTAŁE DOKUMENTY: 1.4.1. Cennik pozostałych usług i opłat.6.3.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku o którym mowa w pkt. 6.3.1., zgodnie z art. 23 ust. 2 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do: a) reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo b) reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.1. Treść pełnomocnictwa wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie mogłaby identyfikować wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a także wskazywać jakiego postępowania dotyczy, nadto musi wskazywać ustanowionego pełnomocnika oraz określać zakres umocowania pełnomocnika. W przypadku, gdy pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia udzieli dalszego pełnomocnictwa, upoważnienie do wykonania takiej czynności powinno jasno wynikać z pełnomocnictwa wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez wszystkich wykonawców ustanawiających pełnomocnika. 2.2. Pełnomocnictwo musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. 2.3.Załączone do oferty dokumenty powinny potwierdzać, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: 1. cena oferty ulegnie zmianie jeżeli: a) w wyniku zmiany ustawy o podatku od towarów i usług zmieni się stawka podatku VAT wskazana w ofercie Wykonawcy. Wykonawca w terminie 14 dni od dnia powzięcia informacji o ww. zmianie poinformuje o tym Zamawiającego na piśmie b) w wyniku zmiany podatku akcyzowego zmieni się wysokość akcyzy za kWh wskazana na fakturze. Wykonawca w terminie 14 dni od dnia powzięcia informacji o ww. zmianie poinformuje o tym Zamawiającego na piśmie 2.Jeżeli zmianie ulegnie sposób reprezentacji Wykonawcy, wówczas Wykonawca złoży na piśmie Zamawiającemu informację o ww. zmianie załączając dokumenty potwierdzające umocowanie osób do jego reprezentacji. 3. Jeżeli w trakcie realizacji umowy Wykonawca złoży oświadczenie o zaprzestaniu realizacji przez podwykonawcę niniejszej umowy zmianie ulegnie umowa w zakresie podwykonawcy. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji projekt umowy z nowym podwykonawcą. 4. Po zaakceptowaniu przez strony zmian zawarty zostanie aneks do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe, ul. Moniuszki 3b.67-100 Nowa Sól, pok.201.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2012 godzina 09:00, miejsce: Powiat Nowosolski,Ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól,Sekretariat - I piętro - pok.109.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie