Nowa Sól: Rewitalizacja zespołu zabytkowych budynków dawnego Urzędu Solnego w Nowej Soli - budynek A
Numer ogłoszenia: 159834 - 2014; data zamieszczenia: 13.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 116788 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowosolski, ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 68 4586800, faks 68 4586831.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja zespołu zabytkowych budynków dawnego Urzędu Solnego w Nowej Soli - budynek A.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 5.186.000 euro. Przedmiotem zamówienia jest realizacja części zadania pn.: Rewitalizacja zespołu zabytkowych budynków dawnego Urzędu Solnego w Nowej Soli - budynek A. Budynek ratusza segment A ujęty jest w Gminnej Ewidencji Zabytków m. Nowa Sól i położony jest w ścisłej strefie ochrony konserwatorskiej. Dane techniczne obiektu: a) wysokości: piwnice - obniżenia 2,40-2,58 m; parter 3,38 m; I piętro 3,65 m; II piętro 3,65 m; b) poddasze 3,30m; c) wysokość w okapie: 12.85 m; wysokość w kalenicy: 16.90 m; d) powierzchnia zabudowy: 557,38 m2; e) powierzchnia użytkowa: parter 297,18 m2; I piętro 324,45 m2; II piętro 299,36 m2= 920,99 m2; f) kubatura:7886,92 m3. Zadanie pn.: Rewitalizacja zespołu zabytkowych budynków dawnego Urzędu Solnego w Nowej Soli - budynek A, jest realizowana etapami, w zależności od wielkości posiadanych lub pozyskanych środków finansowych. W ramach w/w zadania wykonano: 1) rozbiórkę, wykucia w ścianach wewnętrznych - część; 2) wymianę stropów, z wyłączeniem stropów nad I piętrem w 2-ch pomieszczeniach; 3) elementy konstrukcji żelbetowej, stalowej i pokrycia wieży; 4) rozbiórkę pokrycia z dachówki i więźby drewnianej dachu; 5) nową konstrukcję więźby i pokrycia dachu; 6) montaż stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej; 7) elewację budynku; 8) przeponę poziomą - izolacja ścian fundamentowych; Zakres prac związanych z przedmiotem niniejszego zamówienia obejmuje m.in.: a) wymiana części stropów nad I piętrem; b) wykonanie kanału żelbetowego wewnątrz w parterze budynku; c) podkłady pod posadzki z B10 i B20 - parter d) zamurowania otworów, uzupełnienie ścianek , odbicie tynków wewnętrznych; e) wykonanie ścianek wewnętrznych w budynku; f) wykonanie dwóch wejść do budynku od strony północnej; g) wykonanie instalacji wod.-kan., hydrantowej ; h) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania ; i) wykonanie instalacji wentylacyjnej . Zamawiający w celach doprecyzowania przedmiotu zamówienia dołączył do SIWZ: 1) Decyzje Starosty Nowosolskiego : nr 364/2009 z dnia 12.05.2009r. ; nr 544/2013 z dnia 27.08.2013r.; 2) Dokumentację projektową w branżach : a) architektura wraz z opisem -projekt zamienny; b) konstrukcje wraz z opisem; c) instalacje wewnętrzne wraz z opisem ; d) instalacje wewnętrzne wraz z opisem - projekt zamienny; e) kolorystyka; f) plan zagospodarowania; g) specyfikacje wykonania i odbioru robót branż: budowlanej, instancji wewnętrznych: wod. - kanalizacyjne i cw, c.o. z wodą lodową i wentylacją; 3) kosztorysy : budowlany, instalacji wodno - kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, wentylacji; 4) formularz istotnych postanowień umowy, Uwaga: Ilości składowe przedmiarów - stanowią element pomocniczy przy wycenie. Załączone przez Zamawiającego kosztorysy mają charakter informacyjny i pomocniczy do kalkulacji kosztów. Zamawiający zaleca, aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy, z warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych oraz uzyskaniem informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia. Równoważność 1) Ewentualne nazwy własne znajdujące się w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie zostały przywołane przykładowo i nie mogą być traktowane jako rekomendacja ich nabycia, użycia, czy promocji. 2) Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wskazane w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie materiały, wyroby, systemy, urządzenia Zamawiający traktuje jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych, technicznych lub standardów jakościowych . 3) Ciężar udowodnienia, że produkt jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy (art.39 ust.5 ustawy pzp). 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany na każde żądanie Zamawiającego wykazać, że zaoferowane przez niego produkty są nie gorsze od produktów wymaganych przez Zamawiającego. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej i SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: parametry techniczne, jakościowe, eksploatacyjne, funkcjonalność, certyfikaty, aprobaty techniczne z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. 5) Zaoferowanie wyrobów lub materiałów równoważnych nie może prowadzić do zmiany projektu. Wymagania jakościowe Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w budownictwie oraz być pierwszego gatunku. Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w budownictwie są : a) certyfikat zgodności z Polską ( Europejską ) Normą, b) deklaracja zgodności z Polską ( Europejską ) Aprobatą Techniczną, c) aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją określoną w ww. punkcie. W przypadku gdy dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót nie podają w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót, za zgodność wykonania z Prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, uzgodnieniami i warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana należeć będzie w szczególności: 1) ponoszenie kosztów przyłączenia i poboru wody oraz przyłączenia i zużycia na cele budowy energii elektrycznej; 2) ustanowienie kierownika budowy oraz kierowników robót dla tych robót, które nie są objęte uprawnieniami kierownika budowy; 3) prowadzenie dziennika budowy; 4) prowadzenie robót zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 5) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie zasadami sztuki, obowiązującymi normami i przepisami prawa; 6) urządzenie własnym kosztem i staraniem tymczasowego zaplecza budowy, organizacja placu budowy oraz koordynowanie robót; 7) zabezpieczenie placu budowy przed wstępem nieupoważnionych osób trzecich; 8) przerwanie robót na żądanie Zamawiającego i zabezpieczenie wykonanych robót przed ich uszkodzeniem lub zniszczeniem; 9) skompletowanie i przedstawienie Zamawiającemu wszystkich żądanych dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania robót i użytych materiałów; 10) umożliwienie wstępu na plac budowy pracownikom organów nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą - Prawo budowlane oraz udostępnianie im informacji wymaganych tą ustawą; 11) ograniczenie do minimum uciążliwości wynikających z prowadzonych prac w miejscu realizacji przedmiotu umowy; 12) bieżące utrzymywanie obiektu i jego pomieszczeń w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci powstałych w następstwie prowadzonych prac; 13) uporządkowanie placu budowy i terenu przyległego oraz przekazanie po zakończeniu robót placu budowy protokolarnie Zamawiającemu; 14) naprawienie lub doprowadzenie do stanu poprzedniego, zniszczonych lub uszkodzonych w trakcie realizacji umowy obiektów budowlanych oraz innych przedmiotów znajdujących się na terenie przyległym do placu budowy; 15) przedstawianie inspektorowi nadzoru inwestorskiego, na każde jego żądanie, przed wbudowaniem materiałów odpowiednich dokumentów potwierdzających ich jakość i dopuszczenie do stosowania tj.: w szczególności: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, certyfikatów zgodności lub deklaracji zgodności, atestów, świadectw pochodzenia; 16) sporządzenie dokumentacji powykonawczej. oraz inne obowiązki wymienione w Formularzu istotnych postanowień umowy . Dojazd pojazdów dostawczych z materiałami i sprzętem do robót budowlanych może odbywać się po uprzednim uzgodnieniu tras przejazdu z Zamawiającym i odpowiednimi służbami drogowymi, z uwzględnieniem specyfiki terenu ( wskazana wizja lokalna ). Teren budowy powinien być w miarę potrzeby ogrodzony, aby wykonywane prace nie stwarzały zagrożenia dla ludzi i samochodów. Jeżeli ogrodzenie terenu budowy nie jest możliwe, należy oznakować granice terenu za pomocą tablic ostrzegawczych, a w razie potrzeby zapewnić stały nadzór. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia nawierzchni parkingu Wykonawca usunie uszkodzenie na koszt własny. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia 60 miesięcznej gwarancji jakości na przedmiot zamówienia. Okres rękojmi zostaje przedłużony na okres udzielonej gwarancji jakości..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.22.32.00-8, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.33.12.10-1.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.05.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 395379,24 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ