Nowa Sól: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli w oparciu o odnawialne źródła energii w systemie : zaprojektuj i wybuduj
Numer ogłoszenia: 137752 - 2014; data zamieszczenia: 23.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 68 4586800, faks 68 4586831.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli w oparciu o odnawialne źródła energii w systemie : zaprojektuj i wybuduj.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 5 186 000 euro. Przedmiotem zamówienia jest usługa wraz z robotą budowlaną w zakresie wykonania prac projektowych oraz robót budowlanych dla wykonania układu pomp ciepła z podłączeniem do istniejącego węzła cieplnego opartego na istniejącym piecu gazowym wraz z modernizacją instalacji c.o. i c.w.u w budynkach Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Soli w formule : zaprojektuj i wybuduj. c.Zaopatrzenie w energię elektryczną zgodnie z technicznymi warunkami przyłączenia. Wymagane jest zwiększenie mocy zasilania, które wykonawca wykona na podstawie warunków przyłączenia. d.Ogrzewanie i ciepła woda użytkowa z lokalnych źródeł ciepła opartych o pompy ciepła z istniejącej centralnej kotłowni gazowej zlokalizowanej w budynku kotłowni. e.Do zasilania wody i odprowadzenia ścieków wykorzystane będą istniejące przyłącza. f.Podstawowe założenia i dane do projektowania i oszacowania w zakresie zamówienia: a.liczba mieszkańców internatu 40 osób, b.kubatura budynków szkolnych łącznie 18353,00 m3 w tym:-budynek internatu - 5317,00 m3 ; -budynek łącznika internatu - 2912,00 m3; -budynek dydaktyczno - warsztatowy - 10124,00 m3; c.zużycie energii elektrycznej z ostatnich trzech lat: 2011 81159 kWh; 2012 - 88427 kWh; 2013 - 87821 kWh; g.zużycie gazu (c.o. oraz c.w.u.) z ostatnich trzech lat: zużycie łącznie: 2011 - 75795 m3; 2012 - 95726 m3 ; 2013 - 105179 m3; w tym:2011: I.2362m3; II.13243m3; III.13085m3; IV.5535m3; V.3053m3; VI.1187m3; VII.708m3; VIII.1352m3; IX.3436m3; X.7773m3; XI.10632m3; XII.15061m3; 2012: I.15685m3; II.17009m3; III.11149m3; IV.8071m3; V.1876m3; VI.2269m3; VII.1149m3; VIII.1108m3; IX.2939m3; X.7215m3; XI.12173m3; XII.14713m3; 2013: I.16569m3; II.15433m3; III.15040m3; IV.9054m3; V.1844m3; VI.1487m3; VII.934m3; VIII.1337m3; IX.2824m3; X.7775m3; XI.11446m3; XII.20226m3;zużycie zimnej wody (szkoła + internat) z ostatnich trzech lat: 2011 - 2239 m3 ; 2012 -2437 m3 ; 2013 - 2363 m3 ; i.źródła zasilania: 1.układ biwalentny z zastosowaniem pomp ciepła: hybryda współpracująca z istniejącym ogrzewaniem gazowym (piec gazowy BUDERUS 400kW).Zaprojektowany system musi działać w sposób inteligentny i skojarzony. Automatyka sterująca pracą instalacji c.o. musi pozwalać na swobodne programowanie oraz automatyczne załączenie kotła w okresie szczytowym. 2.głębokość i ilość odwiertów dla pozyskania dolnego źródła ciepła, uzależniona jest od powierzchni działki 148/3 i możliwości zagospodarowania jej części na ten cel, a także od projektu prac geologicznych wykonywanego na etapie projektowania. 3.strefa ogrzewania obiektów szkolnych - niskotemperaturowa; 4.modernizacja instalacji c.o., c.w.u. obejmująca: modernizację elementów instalacji w budynkach wraz z termostatami - potrzebę modernizacji i szczegółowy zakres określi dokumentacja techniczna. W ramach modernizacji należy przewidzieć zaprojektowanie dodatkowego wymiennika ciepłej wody (istniejący zbiornik pojemnościowy c.w.u. 0,5 m3). Ponadto dokumentacja modernizacji musi przewidywać dopływ ciepłej wody regulowanej termo zaworami. Uwaga: 1.Równolegle do niniejszego zamówienia prowadzone będą prace termomodernizacyjne związane z realizacją zamówienia pn.Termomodernizacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli. Informacje dotyczące stolarki okiennej i drzwiowej oraz danych w zakresie izolacji termicznych zawarte zostały w projekcie termomodernizacji elewacji budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2. 2.Informacje dotyczące instalacji c.o - dane poglądowe zawarte w inwentaryzacji obiektu. 3.Informacje dotyczące możliwości wykorzystania powierzchni na wykonanie dolnego źródła ciepła - dane poglądowe zawarte w mapie ewidencyjnej w skali 1:1000 oraz mapie sytuacyjnej . Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany z materiałów wykonawcy. 2.Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych i instalacyjnych stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z obowiązującymi normami. 3.Zamawiający wymaga, aby elementy konstrukcyjne miały zapewnioną trwałość nie mniejszą niż 20 lat, instalacje w zakresie orurowania i okablowania powinny zapewnić użytkowanie w okresie nie krótszym niż 10 lat. 4.Wymagany minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia w zakresie robót budowlanych 60 miesięcy, na zamontowany osprzęt również minimum 36 miesięcy. Świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancyjnym - wymagany czas reakcji na zgłoszenie awarii: 24 godziny od momentu zgłoszenia, Wykonawca zobowiązany będzie do podania formy zgłoszenia awarii i potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za potwierdzenie zgłoszenia, ich numerów telefonów, faksów i poczty elektronicznej (e-mail). 5.Wykonawca przeprowadzi szkolenie personelu w siedzibie zamawiającego, w zakresie eksploatacji oraz obsługi zainstalowanych urządzeń. 6.Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia winien wykonać: a.w I etapie: Dokumentację techniczną a w szczególności: -projekt prac geologicznych, -mapę do celów projektowych, -projekt budowlany, -projekt wykonawczy, -projekt powykonawczy (po zakończeniu realizacji). Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgadniania zastosowanych w projekcie rozwiązań technicznych na każdym etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Wykonawca po zakończeniu prac projektowych zobowiązany będzie do uzyskania akceptacji projektu przez Zamawiającego oraz uzyskania wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i uzyskania pozwolenia na budowę; b.w II etapie: Wykonie robót budowlanych w zakresie instalacji pomp ciepła i modernizacji c.o. zgodnych z opracowanym wcześniej i zaakceptowanym przez Zamawiającego projektem a w szczególności: -dostarczenie niezbędnych urządzeń, przewodów, armatury i materiałów, -napełnienie i odpowietrzenie układu cieczą niezamarzającą, -wykonanie podłączenia, skonfigurowania i przepięcia układu bez zakłócenia zaopatrzenia w ciepło istniejącego układu grzewczego, -wykonanie ewentualnego demontażu elementów starego układu źródła w pomieszczeniach kotłowni, -wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po robotach, itp.), -wykonanie szczegółowego rozruchu systemu i przekazanie Zamawiającemu do eksploatacji, -dostarczenie uaktualnionej instrukcji obsługi zamontowanego zasilania oraz dokumentacji powykonawczej, Ogólne warunki wykonania i odbioru robót: 1.W ramach przekazania placu budowy zamawiający przekaże wykonawcy cześć terenu niezbędnego do wykonania prac budowlanych. Zamawiający wskaże wykonawcy punkt poboru wody i energii elektrycznej. 2.Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: -organizacji robot, -zabezpieczenia osób trzecich, -ochrony środowiska, -warunków BHP, -warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego związanego z wykonaniem stanowiska, -zabezpieczeniem terenu robót, -zabezpieczenia ciągów komunikacyjnych przyległych do terenu robót od następstw prowadzonych robót. 3.Wyroby budowlane i instalacyjne, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania polskich przepisów prawa, a wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4.Zamawiający przewiduje bieżącą kontrole wykonywanych robót. W celu zapewnienia współpracy z wykonawcą i prowadzenia kontroli wykonywanych robót zamawiający przewiduje ustanowienie osoby upoważnionej do kontaktów oraz Inspektora Nadzoru inwestorskiego. 5.Kontroli będą podlegały w szczególności: -rozwiązania projektowe w aspekcie ich zgodności z warunkami umowy, -stosowane gotowe wyroby budowlane w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w projekcie, -wyroby budowlane lub elementy wytworzone na budowie, -jakość i dokładność wykonania prac, -prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia, -prawidłowość połączeń funkcjonalnych, -sposób wykonania przedmiotu umowy w aspekcie zgodności wykonania z dokumentacją projektową i umową. 6.Ubezpieczenia Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu Polisę ubezpieczeniową z tytułu Odpowiedzialności Cywilnej na okres obejmujący czas realizacji przedmiotu zamówienia, do wysokości minimum całkowitego wynagrodzenia umownego netto. 7.Zamawiający ustala następujące rodzaje odbiorów: -odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu (w trakcie wykonywania robót), odbiór dokonywany jest przez inspektora nadzoru inwestorskiego i potwierdzony wpisem w dzienniku budowy, -odbiór końcowy: przedmiotem odbioru końcowego będzie wykonany kompletny przedmiot zmówienia. Ze zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu: -dziennik budowy, -dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w jednym egzemplarzu, -wymagane dokumenty, protokóły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeń, instrukcje użytkowania, dokumenty gwarancyjne i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami, -oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami, -dokumenty (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp.) potwierdzające, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo budowlane (opisane i ostemplowane przez kierownika budowy i odpowiednio przez kierowników robót branżowych). Wywóz gruzu, nadmiaru ziemi i ewentualnych odpadów powstałych w trakcie robót wykonawca dokona we własnym zakresie. Wymagane jest usuwanie z ciągów komunikacyjnych zanieczyszczeń powodowanych ruchem pojazdów budowy. Wynagrodzenie Wykonawcy: 8.Za wykonanie przedmiotu umowy przysługiwać będzie Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe zgodnie z ceną ofertową. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem projektu oraz realizacją robót objętych opisem przedmiotu zamówienia, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w umowie. 9.Każdy z Wykonawców winien dokonać wizji lokalnej terenu budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonywaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizytacji miejsca budowy ponosi Wykonawca. 10.Nie przewiduje się zaliczek na poczet wydatków Wykonawcy, związanych z realizacją zamówienia. 11.Rozliczenia i płatności: Rozliczenie i realizacja płatności nastąpi zgodnie z umową. Dla potrzeb odbioru robót, zamawiający ustala następujące elementy rozliczeniowe: -projekt budowlany i wykonawczy wraz z pozwoleniem na budowę, -wykonanie prac budowlanych i instalacyjnych wraz z dokumentacją wykonawczą oraz zgodnie z obowiązującym Prawem budowlanym, obowiązującymi normami oraz sztuką budowlaną, -roboty montażowe, instalacyjne i wykończeniowe wraz z dokumentacja wykonawczą dla tych robót zgodnie z obowiązującym Prawem budowlanym, obowiązującymi normami oraz sztuką budowlaną, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wymagania szczegółowe Przygotowanie terenu: Na okres prowadzonych prac należy zadbać o zabezpieczenie terenu w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniom i pracownikom ZSP nr 2. W zakresie architektury: Nie przewiduje się prac w zakresie istniejącej konstrukcji obiektu. Powierzchnie użytkowe poszczególnych pomieszczeń budynku oraz ich funkcje nie ulegną zmianie za wyjątkiem proponowanych lokalizacji pomieszczeń technicznych (kotłowni) na pompy ciepła. Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i uczniów ZSP nr 2 wymagane jest wyznaczenie i oznakowanie strefy bezpieczeństwa w trakcie prowadzonych robót. Stolarka budowlana: W przypadku konieczności wymiany/montażu - stolarka zgodnie z projektem termomodernizacji elewacji budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2. W zakresie konstrukcji: Pomieszczenia przeznaczone na pompy ciepła powinny spełniać podstawowe wymagania dotyczące: 1)bezpieczeństwa konstrukcji 2)bezpieczeństwa pożarowego, 3)bezpieczeństwa użytkowania, 4)odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, w tym: 5)ochrony przed hałasem 6)ochrony przed drganiami 7)odpowiedniej charakterystyki energetycznej budynku oraz racjonalizacji użytkowania energii. Instalacja elektryczna: 1)instalacja oświetleniowa oraz instalacja gniazd wtykowych, dostosowane do funkcji pomieszczeń technicznych na pompy ciepła, 2)zaopatrzenie w energię elektryczną zgodnie z technicznymi warunkami przyłączenia. Wymagane jest zwiększenie mocy zasilania, które Wykonawca wykona zgodnie z warunkami przyłączenia. 3)instalacja elektryczna dla pomp ciepła trzyfazowa zgodna z wytycznymi projektowymi dostawcy urządzeń, Instalacja wentylacyjna: 1)w pomieszczeniach pomp ciepła wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna zgodna obowiązującymi przepisami i normami w tym zakresie i wytycznymi projektowymi dostawcy urządzeń Instalacja wodno-kanalizacyjna: 1)do zasilania wody i odprowadzenia ścieków wykorzystane będą istniejące przyłącza. Instalacja grzewcza: Istniejące instalacje grzewcze w budynkach należy wpiąć w projektowaną kotłownię zasilaną pompami ciepła wspomaganą centralną kotłownią gazową. Z uwagi na warunki dużej wilgotności powietrza w pomieszczeniach piwnicznych elementy instalacji c.o. i c.w.u. należy zaprojektować i wykonać z odpowiednich materiałów antykorozyjnych. POMPY CIEPŁA Zamawiający wymaga zastosowania sprężarkowych pomp ciepła solanka/woda, dla których dolnym źródłem ciepła będzie pionowy, gruntowy wymiennik ciepła. Wszystkie zastosowane pompy powinny posiadać co najmniej 60 miesięczną gwarancję oraz serwis zapewniający reakcję do 24 godzin od zgłoszenia awarii. a)Pompy ciepła: Zamawiający wymaga, aby zastosowane pompy ciepła posiadały parametry funkcjonalne i wydajnościowe nie gorsze niż te zamieszczone w tabeli opisanej w ust.3 SIWZ tj. w :OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA; POMPY CIEPŁA lit.a). Dopuszcza się stosowanie urządzeń i rozwiązań równoważnych posiadających nie gorsze parametry techniczno - użytkowe. b)Rurociągi i elementy pionowego wymiennika gruntowego Zamawiający wymaga, że zaprojektowane zostaną pionowe wymienniki gruntowe, stanowiące dolne źródło dla pomp ciepła. Zamawiający wymaga, aby pionowe wymienniki ciepła posiadały parametry funkcjonalne i techniczne nie gorsze niż: -sonda fi40 x 3,7 mm PE100 SDR11, 4 x 180 m,- połączenie sond ze studnią wykonać za pomocą zgrzewu elektrooporowego, -przewód sondy z wewnętrznymi lamelami do wymuszenia ruchu turbulentnego PN16 SDR11 o średnicy wynikającej z opracowanej dokumentacji projektowej, -głębokość pojedynczego odwiertu nie mniejsza niż 180 m p.p.t., -odległość pomiędzy osiami odwiertów nie mniejsza niż 10 m, -medium: wodny roztwór glikolu propylenowego z pakietem inhibitorów korozji ; -wymiennik powinien być zaprojektowany z jednego odcinka rury - nie dopuszcza się łączenia rur w odwiercie, -materiał do wypełnienia przestrzeni pierścieniowej o następujących parametrach podstawowych: Gęstość gotowej zawiesiny: 1,83 kg/l Współczynnik przewodności cieplnej: 0,478 W mK Zawartość wilgoci w materiale do wypełnienia przestrzeni pierścieniowej przed zmieszaniem z wodą: mniej l,0%, -obszar pomiędzy wykonanymi pionowymi sondami przed zasypaniem oznakować taśmami ostrzegawczymi, -obszar pomiędzy wykonanymi pionowymi sondami przed zasypaniem oznakować taśmami ostrzegawczymi, Ilość odwiertów dla pomp ciepła, zasilających budynek dobierze Wykonawca na podstawie projektowanego obciążenia cieplnego oraz zapotrzebowania na ciepło do pokrycia c.o. i c.w.u. z uwzględnieniem rzeczywistej wydajności cieplnej pionowych wymienników gruntowych. Zamawiający wymaga aby zaprojektowane dolne źródła ciepła zapewniły wydajność cieplną umożliwiającą instalację pomp ciepła i zapotrzebowania na ciepło budynku przez okres nie krótszy niż 15 lat. Zamawiający wymaga przedstawienia 50 letnich gwarancji na sondy. c)Studnie rozdzielaczowe Zamawiający wymaga, aby zaprojektowane studnie rozdzielaczowe posiadały parametry funkcjonalne i techniczne nie gorsze niż: -studnie wykonane w całości z materiału HDPE, -konstrukcja odporna na nacisk ziemi, -wyposażone w stały kolektor wielosekcyjny z HDPE 100, -szczelne przejście sekcji kolektora przez ściany studni, -sekcje kolektora wyprowadzane ze studni parami: zasilanie/powrót, -belka kolektora zasilającego wyposażona w rotametry na każdej sekcji, -belka kolektora powrotnego wyposażona w zawory odcinające na każdej sekcji, -belki kolektorów wyposażone: w automatyczne odpowietrzniki z zaworami odcinającymi oraz zawory do napełniania i opróżniania układu. Ilość sekcji w poszczególnych studniach rozdzielaczowych wynikać będzie z projektowanego obciążenia budynku oraz rzeczywistej wydajności pionowych wymienników gruntowych przy zachowaniu minimalnej głębokości odwiertu 180 m p.p.t. Równoważność 1)Ewentualne nazwy własne znajdujące się w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie zostały przywołane przykładowo i nie mogą być traktowane jako rekomendacja ich nabycia, użycia, czy promocji. 2)Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wskazane w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie materiały, wyroby, systemy, urządzenia Zamawiający traktuje jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych, technicznych lub standardów jakościowych . 3)Ciężar udowodnienia, że produkt jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy (art.39 ust.5 ustawy pzp). 4)Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany na każde żądanie Zamawiającego wykazać, że zaoferowane przez niego produkty są nie gorsze od produktów wymaganych przez Zamawiającego. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej i SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: parametry techniczne, jakościowe, eksploatacyjne, funkcjonalność, certyfikaty, aprobaty techniczne z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu.5) Zaoferowanie wyrobów lub materiałów równoważnych nie może prowadzić do zmiany projektu. Wymagania jakościowe Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w budownictwie oraz być pierwszego gatunku. Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w budownictwie są : a)certyfikat zgodności z Polską ( Europejską ) Normą, b)deklaracja zgodności z Polską ( Europejską ) Aprobatą Techniczną, c)aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją określoną w ww. punkcie. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót, za zgodność wykonania z Prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, uzgodnieniami i warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną. W przypadku utraty uzyskanego dofinansowania przez Powiat Nowosolski z winy Wykonawcy jest On zobowiązany do pokrycia w pełnej wysokości należnego dofinansowania, co przyjmuje do wiadomości i akceptuje. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 45000000-7 Roboty budowlane; 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne; 45231112-3 Instalacja rurociągów; 45232460-4 Roboty sanitarne; 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach; 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno - kanalizacyjne i sanitarne; 45310000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych; 45331100-7 Instalacje centralnego ogrzewania; 45100000-3 Roboty instalacyjne elektryczne; 1.Przedmiot zamówienia będzie finansowany ze środków własnych Zamawiającego oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet III Ochrona i zarządzanie zasobami środowiska przyrodniczego, Działanie 3.2. Poprawa jakości powietrza, efektywności energetycznej oraz rozwój i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. 2.W ramach projektu zostaną również wykonane prace związane z poprawą efektywności energetycznej poprzez docieplenie ścian zewnętrznych budynków szkoły, stropodachów i wymianie stolarki okiennej i drzwiowej. W/w prace są objęte odrębnym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego i będą wykonywane równolegle z przedmiotem niniejszego postępowania. 3.Przedmiotem zamówienia realizowanego w systemie : zaprojektuj i wybuduj obejmuje: a.wykonanie prac projektowych w zakresie instalacji pomp ciepła oraz modernizacji c.o. i c.w.u. oraz podłączenia zaprojektowanej instalacji do istniejącego węzła cieplnego opartego na kotłowni gazowej, b.wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem modernizacji instalacji c.o. i c.w.u. oraz wykonanie układu pomp ciepła z podłączeniem do istniejącego węzła cieplnego opartego na kotłowni gazowej. 4.W skład zadania wchodzi sporządzenie projektu budowlanego (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, pozwoleń, uzgodnień), uzyskanie pozwolenia na budowę, sporządzenie niezbędnych projektów wykonawczych, oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie w/w projektów wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Zamówienie obejmuje również wszelkie prace i koszty niezbędne do poniesienia w celu przygotowania w/w inwestycji do realizacji tz. wykonawca pokryje ewentualne koszty przekładek sieci. 5.Wykonawca również na koszt własny wykona wszelkie niezbędne badania, analizy, mapy niezbędne do prawidłowej realizacji zlecenia. 6.Zamawiający wymaga, aby w ramach niniejszego zamówienia zaprojektować i wykonać instalacje pomp ciepła dobrane do potrzeb ogrzewania i produkcji ciepłej wody użytkowej. Zaprojektowane i wykonane instalacje pomp ciepła muszą zapewnić moc cieplną na potrzeby c.o. i c.w.u. Brakującą moc cieplną zapewni istniejąca kotłownia centralna opalana gazem (piec gazowy BUDERUS 400 kW). 7.Zakres zamówienia obejmuje: a.uzyskanie wszelkich warunków, opinii, pozwoleń i uzgodnień, badań, w zakresie niezbędnym do opracowania pełnej dokumentacji projektowej zgodnie z załączonymi analizami techniczno ekonomicznymi zmiany źródła ciepła, b.opracowanie projektu budowlanego zatwierdzonego przez zamawiającego zgodnie z załączonymi analizami techniczno ekonomicznymi zmiany źródła ciepła i uzyskanie pozwolenia na budowę, c.opracowanie i uzgodnienie z inwestorem projektów wykonawczych, d.wykonanie na podstawie opracowanej dokumentacji robót budowlanych i instalacyjnych, e.uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i wykonanie dokumentacji powykonawczej. Oferta dostarczona przez oferentów musi obejmować cały zakres prac niezbędnych do przygotowania inwestycji i jej wykonania oraz obioru robót instalacyjnych, montażowych wraz z uruchomieniem instalacji. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania całego zakresu zamówienia i poniesienia wszelkich kosztów z tym związanych, Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia: a.Obiekty ZSP nr 2 położone są na działce o numerze ewidencyjnym 148/3, obręb 4 Nowa Sól, jednostka ewidencyjna Nowa Sól w powiecie nowosolskim, województwo lubuskie. b.Wjazd drogowy na działkę zarówno w okresie budowy jak również funkcjonowania obiektu możliwy jest przez istniejąca bramę wjazdową..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 71.00.00.00-8, 45.23.11.12-3, 45.23.24.60-4, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-6, 45.33.11.00-7, 45.10.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienie wadium przetargowego 12.000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy złotych), które winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. nr 42,poz.275, z 2008 r. nr 116, poz.730 i 732 i nr 227, poz.1505 oraz z 2010r. nr 96, poz.620) Uwaga: W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazania ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji; e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. f) wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna minimum 30 dni od daty składania ofert. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem :przetarg - termomodernizacja ZSP nr 2 w Nowej Soli - pompy ciepła . 4) W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5) Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w pkt 2) formie będzie skutkować uznaniem iż oferta Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp. 6) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było on przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowe, za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 7) Termin wniesienia wadium w formie gotówki : a) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego; b) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego). 8) W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.2.b) do pkt 2.e) zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej oferty. 9) Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie wyklucza się z postępowania. 10) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony Formularz oferty - sporządzony wg wzoru załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony Formularz cenowy - sporządzony wg wzoru nr 1A do SIWZ 3) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału określonych w art.22 ust.1 - sporządzony wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ; 4) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.24 ust.1 i 2 - sporządzony wg wzoru załącznik nr 3 do SIWZ; 5) informacja o przynależności do grupy kapitałowej - sporządzony wg wzoru załącznik nr 4 do SIWZ; 6) pełnomocnictwo do złożenia oferty - w przypadku, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z przepisów prawa lub z dokumentów rejestrowych złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii; 7) dowód wniesienia wadium; 8) pozostałe oświadczenia i dokumenty, o których mowa w ust. 7 SIWZ. Uwaga: 1. Oferta składana przez spółkę cywilną poza wyżej wymienionymi dokumentami winna dodatkowo zawierać umowę spółki cywilnej - jeżeli oferta nie jest podpisywana przez wszystkich wspólników tworzących spółkę. 2. Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania przedstawienia oryginału dokumentu lub jego kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej autentyczności.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają zachowania formy pisemnego pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy; 2) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, 3) zmiany sposobu realizacji przedmiotu umowy; 4) zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów i urządzeń niż przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, że: a) zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych; b) zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń; c) wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji ze względu na zmiany obowiązującego prawa; d) przyjęte w dokumentacji materiały lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofane z produkcji. 5) w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielenia zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona; 6) gdy zmiany korzystne są dla Zamawiającego. 3. Pozostałe zmiany. 1) możliwość rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku wszczęcia postępowania upadłościowego lub otwarcia likwidacji Wykonawcy, 2) zmiana sposobu rozliczania wynagrodzenia Wykonawcy lub dokonywanie płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie projektu lub zmian wytycznych dotyczących realizacji projektu, 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ - Formularzu istotnych postanowień umowy .

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe, 67-100 Nowa Sol , ul. Moniuszki 3b, pok.201.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Powiat Nowosolski z siedzibą Starostwa Powiatowego, Ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól, Sekretariat - I piętro - pok.109.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak