ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Rozdział 3 Struktura organizacyjna starostwa

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-09-16 13:03:42 przez Agnieszka Foltyn-Kupny

Akapit nr - brak tytułu

§19
 
  1. W urzędzie tworzy się następujące jednostki organizacyjne:
     
    1. wydział,
    2. samodzielne stanowisko.
     
  2. W celu realizacji określonych zadań w starostwie mogą być powołane zespoły i komisje zadaniowe.
  3. W starostwie można utworzyć inne jednostki organizacyjne, równorzędne wobec wydziału.
  4. Kierownicy jednostek organizacyjnych określają ich strukturę wewnętrzną oraz zakres działania i przedstawiają staroście do zatwierdzenia.
     
 §20
 
  1. Wydział jest podstawową jednostką organizacyjną, zatrudniającą co najmniej 5 pracowników zajmujących się tymi samymi kategoriami spraw lub kilkoma zbliżonymi przedmiotowo kategoriami spraw, jeżeli ich realizacja w jednym wydziale ułatwia prawidłowe zarządzanie.
  2. Samodzielne stanowisko jest najmniejszą jednostką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia struktury realizującej jedną kategorię spraw.
  3. Samodzielne stanowisko może być tworzone w ramach wydziału lub poza jego strukturą.
 
§21
 
W skład starostwa wchodzą następujące jednostki organizacyjne:
  1. Biuro Rady Powiatu i Zarządu, BR
  2. Wydział Organizacyjny, OG
  3. Wydział Finansów i Budżetu, FN
  4. Wydział Komunikacji, KM
  5. Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska, BŚ
  6. Wydział Geodezji i Katastru, GK
  7. Wydział Społeczny, WS
  8. Wydział Zarządzania Kryzysowego, ZK
  9. Wydział Inwestycji i Funduszy Pomocowych, IF
  10. Zespół ds. Informacji Publicznej, IP
  11. Samodzielne Stanowisko Powiatowy Rzecznik Konsumentów, RK
  12. Samodzielne Stanowisko Audytor Wewnętrzny, AW
  13. Obsługa Prawna, OP
 
§22
 
Schemat organizacyjny Starostwa stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
 

Akapit nr - brak tytułu

§23
 
  1. W ramach podziału zadań między starostą, wicestarostą, etatowym członkiem zarządu, sekretarzem, skarbnikiem, do starosty należą sprawy:

    1. kadrowe,
    2. porządku i bezpieczeństwa publicznego,
    3. nadzoru nad powiatowymi służbami i inspekcjami,
    4. zarządzania kryzysowego,
    5. informacji publicznej,
    6. obsługi prawnej,
    7. audytu wewnętrznego,
    8. ochrony praw konsumentów.
     
  2. Starosta nadzoruje bezpośrednio:

    1. Wydział Zarządzania Kryzysowego,
    2. Zespół ds. Informacji Publicznej,
    3. Samodzielne Stanowisko Audytor Wewnętrzny,
    4. Samodzielne Stanowisko Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
    5. Obsługę Prawną.
     
  3. Do zadań wicestarosty należą sprawy:

    1. komunikacji, transportu i dróg powiatowych,
    2. geodezji, katastru i gospodarki nieruchomościami,
    3. budownictwa, architektury, ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa,
    4. inwestycji,
    5. funduszy pomocowych i promocji powiatu.
     
  4. Wicestarosta nadzoruje bezpośrednio:

    1. Wydział Komunikacji,
    2. Wydział Geodezji i Katastru,
    3. Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska,
    4. Wydział Inwestycji i Funduszy Pomocowych.
     
  5. Do zadań etatowego członka zarządu należą sprawy:

    1. edukacji, kultury, sportu i turystyki,
    2. zdrowia i opieki społecznej,
    3. zatrudnienia i bezrobocia.
     
  6. Etatowy członek zarządu nadzoruje bezpośrednio:

    1. Wydział Społeczny.
     
  7. Sekretarz nadzoruje bezpośrednio:

    1. Wydział Organizacyjny,
    2. Biuro Rady Powiatu i Zarządu.
     
  8. Skarbnik nadzoruje bezpośrednio:

    1. Wydział Finansów i Budżetu.
     
 
 §24
 
W starostwie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
  1. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego,
  2. Naczelnik Wydziału Finansów i Budżetu,
  3. Naczelnik Wydziału Komunikacji,
  4. Naczelnik Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska,
  5. Geodeta Powiatowy – Naczelnik Wydziału Geodezji i Katastru,
  6. Naczelnik Wydziału Społecznego,
  7. Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego,
  8. Naczelnik Wydziału Inwestycji i Funduszy Pomocowych.
 §25
 
Zadania i czynności wspólne dla wszystkich wydziałów i samodzielnych stanowisk są następujące:
  1. przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje rady, posiedzenia zarządu oraz dla potrzeb starosty i członków zarządu,
  2. realizacja zadań wynikających z uchwał rady i zarządu,
  3. współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych powiatu,
  4. współdziałanie ze skarbnikiem w zakresie opracowania projektu budżetu,
  5. rozpatrywanie i przygotowywanie propozycji sposobu załatwiania interpelacji i wniosków radnych,
  6. prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  7. usprawnianie organizacji, metod i form pracy oraz podejmowanie działań na rzecz usprawnienia pracy starostwa,
  8. przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków,
  9. udział w przeprowadzaniu kontroli w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
  10. współpraca z komisjami rady w zakresie realizowanych zadań,
  11. współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego w zakresie realizacji zadań w dziedzinie ochrony ludności i spraw obronnych,
  12. współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi starostwa, powiatowymi jednostkami organizacyjnymi i innymi w zakresie realizowanych zadań,
  13. przekazywanie do Zespołu ds. Informacji Publicznych, informacji dotyczących bieżącej pracy jednostki,
  14. przestrzeganie zasad wynikających z ustaw, w szczególności: o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o zamówieniach publicznych oraz o dostępie do informacji publicznej,
  15. realizacja zadań w zakresie udzielania i rozliczania przewidzianych prawem dotacji.

Akapit nr - brak tytułu

§26
 
Biuro Rady Powiatu i Zarządu realizuje zadania z zakresu:
  1.  zapewnienia obsługi biurowej rady i zarządu,
  2. przygotowania materiałów na posiedzenia rady i komisji,
  3. protokołowania obrad rady i posiedzeń komisji,
  4. prowadzenia rejestrów i zbiorów:
    1. uchwał rady,
    2. uchwał, wniosków i opinii komisji,
    3. interpelacji i zapytań radnych,
  5. przekazywania do realizacji uchwał rady,
  6. przekazywania zarządowi wniosków komisji, interpelacji i zapytań radnych,
  7. przekazywania organom nadzoru uchwał rady,
  8. przekazywania aktów prawa miejscowego do publikacji,
  9. udzielania pomocy radnym w wypełnianiu ich obowiązków,
  10. skarg i wniosków wpływających do przewodniczącego rady,
  11. oświadczeń majątkowych radnych,
  12. organizacyjnego przygotowania posiedzeń zarządu, sporządzania protokołów obrad, ustaleń, wniosków i opinii oraz przekazywania ich odpowiednim komórkom organizacyjnym do wykonania,
  13. prowadzenia rejestru i zbioru uchwał zarządu oraz sporządzania informacji o jego pracy,
  14. nadzoru w zakresie terminowego przygotowywania przez kierowników jednostek organizacyjnych projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski komisji.

Akapit nr - brak tytułu

§27
 
Wydział Organizacyjny realizuje zadania z zakresu:
  1. przygotowywania projektów aktów prawnych dotyczących funkcjonowania starostwa,
  2. prowadzenia sekretariatu oraz wykonywania obsługi kancelaryjnej starostwa,
  3. koordynowania i kontroli rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenia ich rejestru,
  4. prowadzenia rejestru i zbiorów zawartych porozumień oraz gromadzenia i udostępniania zbiorów aktów prawa miejscowego,
  5. obsługi organizacyjnej wyborów samorządowych,
  6. dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem szkół i placówek oświatowo-wychowawczych) oraz (w zakresie przekazanym do właściwości starosty) kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
  7. zgłaszania do ubezpieczenia społecznego i wyrejestrowywania z ubezpieczenia społecznego pracowników starostwa oraz zleceniobiorców,
  8. oświadczeń majątkowych o prowadzeniu działalności gospodarczej i innych,
  9. nadzoru i kontroli dyscypliny pracy,
  10. prowadzenia zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu starosty i zarządu,
  11. prowadzenia spraw związanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w starostwie,
  12. koordynowania szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
  13. nadzorowania stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  14. sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń,
  15. organizowania i przeprowadzenia poboru,
  16. prowadzenia Centralnego Rejestru Umów i Zleceń,
  17. orzekania w sprawach zbiórek publicznych,
  18. prowadzenia postępowania z rzeczami znalezionymi,
  19. prowadzenia spraw związanych z zatrudnianiem inwalidów wojennych i wojskowych,
  20. administrowania nieruchomościami starostwa oraz zabezpieczenia jego mienia,
  21. zabezpieczenia i przestrzegania w starostwie porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
  22. prowadzenia spraw socjalno­-bytowych pracowników,
  23. prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
  24. nadzór nad zabezpieczeniem sprawności urządzeń i wyposażenia starostwa,
  25. prowadzenia spraw związanych z konserwacją, naprawami w starostwie,
  26. nadzoru nad realizacją remontów w starostwie oraz ich rozliczania,
  27. prowadzenia całokształtu spraw dotyczących pieczęci i tablic urzędowych,
  28. gospodarowania drukami i formularzami ścisłego zarachowania,
  29. gospodarowania taborem samochodowym,
  30. zabezpieczenia łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej,
  31. rozliczania prywatnych rozmów telefonicznych pracowników,
  32. dokonywania prenumeraty prasy i innych wydawnictw, prowadzenia księgozbioru, znakowania go i wydawania do użytku,
  33. utrzymania czystości wokół budynków oraz w pomieszczeniach biurowych,
  34. obsługi urządzeń kopiujących,
  35. ewidencji przesyłek pocztowych, nadawania przesyłek pocztowych i ich odbioru,
  36. udzielania przez Biuro Obsługi Interesantów pełnej informacji o miejscu i trybie załatwienia sprawy,
  37. udostępniania interesantom kart usług oraz dostarczania formularzy wniosków i innych druków,
  38. prowadzenia w BOI rejestru faktur, Katalogu Usług oraz kart informacyjnych o usługach świadczonych w starostwie,
  39. logistycznej obsługi uroczystości okolicznościowych,
  40. gospodarowania, znakowania i prowadzenia ewidencji ilościowej środków trwałych i wyposażenia starostwa,
  41. zabezpieczenia informacji wizualnej w starostwie,
  42. planowania i realizacji wydatków związanych z obsługą techniczno – administracyjną starostwa,
  43. prowadzenia archiwum zakładowego,
  44. organizacji systemu kontroli w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu,
  45. koordynowania i przeprowadzania kontroli zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  46. sporządzania dla zarządu ustaleń z przeprowadzonych kontroli oraz propozycji wystąpień pokontrolnych,
  47. prowadzenia rejestrów dokonywanych kontroli oraz nadzoru w zakresie terminowej realizacji zaleceń pokontrolnych,
  48. koordynowania działalności kontroli wewnętrznych z Komisją Rewizyjną Rady.
 
 

Akapit nr - brak tytułu

§28
 
Wydział Finansów i Budżetu realizuje zadania z zakresu:
  1. prowadzenia rachunkowości budżetu powiatu, powiatowych funduszy celowych, świadczeń socjalnych,
  2. prowadzenia ewidencji księgowej dochodów i wydatków starostwa i budżetu powiatu,
  3. prowadzenia ewidencji księgowej środków trwałych,
  4. bieżącej kontroli równowagi budżetowej i informowanie starosty o stanie środków,
  5. naliczania należności dochodów własnych i Skarbu Państwa,
  6. obsługi finansowej wydatków osobowych i rozliczeń płacopochodnych,
  7. prowadzenia wymaganej dokumentacji związanej z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym,
  8. zapewnienia terminowej egzekucji należności,
  9. prowadzenia obsługi kasowej starostwa,
  10. dokonywania wyceny i ustalania ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych,
  11. opracowywania projektów przepisów wewnętrznych z zakresu prowadzenia rachunkowości,
  12. sporządzania sprawozdań z zakresu prowadzonej ewidencji finansowo­-księgowej,
  13. obsługi kredytów i pożyczek zaciągniętych przez powiat oraz współpracy z bankami,
  14. opracowania projektu budżetu powiatu oraz układu wykonawczego,
  15. opracowania planu finansowego starostwa,
  16. planowania środków budżetowych na finansowanie inwestycji oraz programów wieloletnich,
  17. ustalania wydatków na finansowanie zadań powiatu powierzonych gminom oraz uwzględniania planowanych kwot dotacji w projekcie budżetu,
  18. nadzoru oraz udzielania instruktażu w sprawach opracowania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu,
  19. przygotowywania propozycji zmian budżetu,
  20. nadzoru nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych powiatu,
  21. opracowania okresowych analiz oraz ocen realizacji budżetu powiatu w powiązaniu z zadaniami rzeczowymi,
  22. dokonywania zamierzonego podziału środków finansowych, w tym z funduszy celowych, oraz przekazywania ich na rachunki bieżące jednostek finansowanych z budżetu powiatu,
  23. sporządzania sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
  24. prowadzenia spraw dotyczących zaciągania kredytów i pożyczek,
  25. windykacji należności powiatu i Skarbu Państwa. 
 
 

Akapit nr - brak tytułu

§29
 
Wydział Komunikacji realizuje zadania z zakresu:
  1.  rejestracji i wyrejestrowywania pojazdów,
  2. wydawania karty pojazdu dla pojazdu sprowadzonego z zagranicy i tam zarejestrowanego,
  3. kierowania pojazdów na dodatkowe badania techniczne,
  4. przyjmowania od policji oraz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych pojazdów zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) oraz jego zwracania po ustaniu przyczyny zatrzymania,
  5. wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, w tym międzynarodowych praw jazdy,
  6. wydawania świadectw kwalifikacji,
  7. wydawania wtórników dokumentów stwierdzających uprawnienia,
  8. przyjmowania praw jazdy zatrzymanych przez policję,
  9. przyjmowania postanowień o zatrzymaniu praw jazdy wydanych przez organy do tego upoważnione,
  10. wydawania decyzji o kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
  11. wydawania decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
  12. wydawania decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy, cofaniu i przywracaniu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym,
  13. organizowania i obsługi biurowej komisji egzaminacyjnej dla taksówkarzy,
  14. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców oraz prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców,
  15. przeprowadzania kontroli stacji pojazdów,
  16. wydawania i cofania uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
  17. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów oraz prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów,
  18. dokonywania wpisu i wykreślenia osób do i z ewidencji instruktorów oraz wydawania im legitymacji,
  19. sprawowania nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia,
  20. wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych,
  21. udzielania, odmowy udzielenia, zmiany lub cofania licencji w zakresie krajowego transportu drogowego oraz przenoszenia licencji,
  22. wydawania zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w zakresie przekazanym do właściwości starosty,
  23. wydawania zaświadczeń oraz wypisów z zaświadczeń potwierdzających zgłoszenie przez przedsiębiorcę, prowadzenia krajowych niezarobkowych przewozów drogowych jako działalności pomocniczej w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej,
  24. kontroli przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy o transporcie drogowym i warunkami udzielonych licencji lub zezwoleń albo zaświadczeń,
  25. koordynacji i uzgadniania rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym dla linii komunikacyjnych ponadgminnych,
  26. wyznaczania jednostki do usuwania pojazdów z drogi na koszt właściciela oraz wyznaczania jednostki do prowadzenia parkingu strzeżonego,
 

Akapit nr - brak tytułu

§30
 
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska realizuje zadania z zakresu:
  1.  nadzoru urbanistyczno-budowlanego i zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
  2. nadzoru techniczno­-budowlanego i zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach,
  3. nadzoru i kontroli w sprawach dotyczących:
    1. zgodności rozwiązań architektoniczno­-budowlanych z przepisami techniczno­-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy
        technicznej,
    2. właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
  4. kontrolowania posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
  5. prowadzenia spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno­-budowlanych,
  6. zatwierdzania projektów budowlanych i wydawania pozwoleń na budowę,
  7. przyjmowania zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nieobjętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
  8. rozbiórek obiektów budowlanych,
  9. stwierdzania wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
  10. prowadzenia rejestru decyzji – pozwoleń na budowę,
  11. przenoszenia pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,
  12. rozstrzygania o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunkach korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
  13. przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego,
  14. zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
  15. uzgadniania rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych w zakresie elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
  16. potwierdzania spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
  17. potwierdzania powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
  18. prowadzenia analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju,
  19. opiniowania i uzgadniania projektów planów zagospodarowania,
  20. prowadzenia spraw dotyczących ochrony powietrza i gleby,
  21. gospodarowania Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  22. gospodarki odpadami,
  23. ustalania linii brzegowej wód,
  24. rozgraniczania gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi,
  25. udzielania pozwoleń wodnoprawnych,
  26. ustanawiania stref ochronnych ujęć wód,
  27. wydawanie decyzji nakazującej usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz z terenów położonych w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału po stronie odpowietrzenej,
  28. udzielania koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych,
  29. realizacji innych zadań starosty jako organu administracji geologicznej,
  30. wydawania opinii w zakresie obowiązku sporządzania raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub jego zakresu,
  31. prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
  32. inne zadania z zakresu ochrony środowiska,
  33. ochrony gruntów rolnych i leśnych oraz zalesiania gruntów rolnych,
  34. wspólnot gruntowych,
  35. nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własność Skarbu Państwa,
  36. łowiectwa, w tym wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów, a także odstrzał redukcyjny zwierzyny,
  37. spraw związanych z dopuszczeniem reproduktora do rozrodu naturalnego
  38. nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych,
  39. ustalania korzyści i wysokości oraz rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej dla osób niebędących członkami spółki wodnej,
  40. współpracy z ośrodkami doradztwa rolniczego i izbami rolniczymi w zakresie problematyki rolnictwa,
  41. ochrony przyrody,
  42. rybactwa śródlądowego, w tym wydawania kart wędkarskich i rejestracji sprzętu pływającego,
  43. obowiązkowego ubezpieczenia rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego i ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego,
  44. ustanawiania obszaru ograniczonego użytkowania dla określonych przedsięwzięć,
  45. udzielania pozwoleń zintegrowanych na prowadzenie określonych instalacji. 
 
 
 

Akapit nr - brak tytułu

§31
 
Wydział Geodezji i Katastru realizuje zadania z zakresu:
  1.  opracowywania planu finansowego, sporządzania sprawozdań finansowych z zakresu funduszu gospodarki zasobem geodezyjnym i kartograficznym,
  2. prowadzenia Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
  3. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków, w tym sporządzania i wydawania wypisów i wyrysów,
  4. prowadzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
  5. przeprowadzania powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywania i prowadzenia map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
  6. zapewniania nieodpłatnego dostępu gminom, marszałkom województw, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do baz danych ewidencji gruntów i budynków,
  7. sporządzania gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
  8. prowadzenia powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
  9. przyjmowania od rzeczoznawców majątkowych wyciągów z wykonywanych operatów wycen nieruchomości,
  10. gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa oraz powiatu, w tym nabywania na własność, oddawania w wieczyste użytkowanie, oddawania w trwały zarząd i zamiana nieruchomości,
  11. zawierania umów dzierżawy, najmu, użyczenia składników mienia powiatu i prowadzenia ich rejestru,
  12. współpracy z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie windykacji,
  13. sporządzania i podawania do wiadomości publicznej wykazu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu przeznaczonych do sprzedaży lub oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę,
  14. organizowania, ogłaszania i przeprowadzania przetargów na sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu,
  15. sprzedaży bezprzetargowej nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu,
  16. aktualizacji opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu,
  17. udzielania bonifikaty od opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu,
  18. wnioskowania i opiniowania podziałów nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu,
  19. wywłaszczania nieruchomości, wszczynania postępowania wywłaszczeniowego, prowadzenia rokowań o nabycie nieruchomości w drodze umowy, ustalania odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości,
  20. udzielania zezwoleń na zajęcie nieruchomości,
  21. zwrotu wywłaszczonych nieruchomości,
  22. żądania wydania przez sąd orzeczenia nieważności nabycia nieruchomości przez cudzoziemców,
  23. nieodpłatnego przekazywania Lasom Państwowym wydzielonych geodezyjnie gruntów wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu),
  24. zaliczania wartości nieruchomości pozostawionych na terenach niewchodzących w skład obecnego obszaru państwa jako ekwiwalentu na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży działki budowlanej oraz ceny sprzedaży położonych na niej budynków lub lokali stanowiących własność Skarbu Państwa,
  25. orzekania o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego we własność,
  26. orzekania o zwrocie działek siedliskowych i dożywotniego użytkowania,
  27. przewodniczenia zespołowi uzgadniania dokumentacji projektowej,
  28. scalania i wymiany gruntów.
 

Akapit nr - brak tytułu

§32
 
Wydział Społeczny realizuje zadania z zakresu:
 
  1.  zakładania i prowadzenia publicznych szkół i placówek, których zakładanie i prowadzenie należy do zadań powiatu,
  2.  zakładania i prowadzenia szkół oraz placówek publicznych, których prowadzenie nie jest zadaniem własnym powiatu,
  3. diagnozowania potrzeb w zakresie kształcenia zawodowego oraz projektowanie bądź opiniowanie zmian w kierunkach kształcenia i strukturze szkół  zawodowych, konsultowanie tych spraw z Powiatowym Urzędem Pracy, Powiatową Radą Zatrudnienia i pracodawcami,
  4. sprawowania nadzoru nad działalnością administracyjno­-gospodarczą szkół, warunkami i bezpieczeństwem pracy szkół oraz gospodarstw pomocniczych    szkół i placówek oświatowo­-wychowawczych,
  5. prowadzenia ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz spraw związanych z nadawaniem tym szkołom uprawnień szkoły publicznej,
  6. udzielania dotacji publicznym i niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym,
  7. koordynowania działań związanych z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
  8. prowadzenia spraw wynikających ze stosunku pracy dyrektorów szkół i placówek,
  9. przygotowania propozycji składu rady oświatowej działającej przy radzie, ustalania zasad wyboru jej członków, regulaminu działania oraz jej obsługi,
  10. sporządzania analiz i sprawozdań statystycznych o stanie, potrzebach i ruchu kadrowym nauczycieli i pracowników administracyjno-obsługowych; przeprowadzenia spisu kadr nauczycielskich w powiecie,
  11. analizy prawidłowości naliczania subwencji oświatowej,
  12. przygotowywania dla organów powiatu porozumień ze związkami zawodowymi obejmującymi swoim działaniem pracowników szkół i placówek określających zasady współdziałania w dziedzinie oświaty i wychowania nieustalone w ustawie o związkach zawodowych,
  13. ustalania zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zasad udzielania i rozmiaru tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych,
  14. rzygotowywania projektu oceny pracy dyrektorów szkół i placówek,
  15. prowadzenia spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym dotyczącym ubiegania się nauczycieli o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
  16. przygotowywania projektów regulaminów w sprawach,
    1. wysokości stawek dodatków i warunków ich przyznawania,
    2. czegółowego sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz za godziny doraźnych zastępstw,
    3. wysokości i warunków wypłacania składników wynagrodzenia nieokreślonych w ustawie – Karta Nauczyciela,
  17. dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  18. opracowania zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
  19. ochrony dóbr kultury i opieki nad zabytkami,
  20. zapewniania rozwoju twórczości artystycznej młodzieży i dorosłych, otaczania opieką amatorskiego ruchu artystycznego, współdziałania w organizacji świąt i uroczystości,
  21. spraw związanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury i wymianą kulturalną,
  22. organizacji na terenie powiatu obchodu rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego,
  23. tworzenia warunków organizacyjno-prawnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
  24. prowadzenia ewidencji uczniowskich klubów sportowych i sprawowania nadzoru nad ich działalnością,
  25. organizowania działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenia odpowiednich warunków materialno­-technicznych dla jej rozwoju,
  26. współpracy ze stowarzyszeniami, fundacjami oraz innymi instytucjami i związkami zajmującymi się propagowaniem sportu i turystyki na terenie powiatu,
  27. współdziałania z oddziałami Narodowego Funduszu Zdrowia,
  28. współdziałania z Radą Społeczną przy Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej prowadzonych przez powiat i prowadzenia dokumentacji związanej z jej działalnością,
  29. prowadzenia spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem, likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz sprawowania nadzoru nad działalnością samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  30. prowadzenia spraw związanych z kierowaniem pacjentów do Zakładu Pielęgnacyjo-Opiekuńczego,
  31. orzekania o stopniu niepełnosprawności,
  32. współpracy z izbami: Lekarską i Pielęgniarską,
  33. przygotowywania programów prozdrowotnych przy współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno­-Epidemiologiczną i organizacjami pozarządowymi,
  34. promocji zdrowia, profilaktyki i oświaty zdrowotnej,
  35. przekazywania informacji społeczeństwu na temat dostępności usług medycznych,
  36. podejmowania działań związanych ze zwalczaniem gruźlicy i chorób zakaźnych,
  37. prowadzenia spraw związanych z ratownictwem medycznym,
  38. przygotowania decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym do celów naukowych,
  39. prowadzenia spraw związanych z powołaniem osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie niemożności dokonania tych czynności przez lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie,
  40. przygotowania zezwoleń na sprowadzenie zwłok z obcego państwa,
  41. organizowanie przewozu zwłok zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych, celem ustalenia przyczyny zgonu,
  42. ustalania rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu,
  43. wnioskowania do organu rentowego o przedłużenie renty szkoleniowej,
  44. współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w celu opracowania i realizacji programów ograniczających bezrobocie,
  45. obsługi biurowej Powiatowej Rady Zatrudnienia,
  46. udzielania pomocy repatriantom,
  47. świadczenia pomocy kombatantom oraz sporządzania wymaganych analiz,
  48. współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizowania zadań.
 
 
 
 

Akapit nr - brak tytułu

§33
 
Wydział Zarządzania Kryzysowego realizuje zadania z zakresu:
 
  1. analizowania działań służb, inspekcji i straży,
  2. wnioskowania do starosty w sprawach dotyczących ich funkcjonowania,
  3. koordynacji działań w zakresie prawidłowego przepływu informacji pomiędzy służbami, inspekcjami i strażami a starostą,
  4. wnioskowania do starosty o podjęcie działań w ramach Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  5. zapewnienia całodobowego funkcjonowania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego – w tym pełnienie całodobowych dyżurów telefonicznych przez pracowników wydziału,
  6. koordynowania akcji społecznej na obszarze zagrożonym lub dotkniętym klęską żywiołową i współdziałania w tym zakresie z organizacjami społecznymi,
  7. koordynowania programowych działań służb, inspekcji i straży przy organizowaniu imprez masowych,
  8. prowadzenia analiz i opracowywania prognoz dotyczących zagrożeń na terenie powiatu oraz koordynacja akcji ratowniczych i procesu odbudowy,
  9. prowadzenia analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo­-gaśniczego na obszarze powiatu,
  10. budowania systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo­-gaśniczego oraz służb, inspekcji, straży i innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu,
  11. organizowania systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu,
  12. prowadzenia spraw związanych z ochroną ludności i obronnością,
  13. współdziałania z gminami, jednostkami organizacyjnymi starostwa i innymi jednostkami w zakresie poprawy bezpieczeństwa,
  14. obsługi administracyjnej i współdziałania z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku,
  15. kierowanie działaniami prowadzonymi na terenie powiatu w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięciu,
  16. obsługi administracyjnej i współdziałania z Powiatowym Zespołem Reagowania Kryzysowego,
  17. przygotowywania zadań dla starostwa i gmin powiatu z zakresu obrony cywilnej i ochrony ludności, kontroli ich realizacji oraz koordynacji działań w tym zakresie,
  18. współdziałania z instytucjami i innymi jednostkami organizacyjnymi oraz społecznymi organizacjami ratowniczymi w zakresie obrony cywilnej i ochrony ludności,
  19. organizowania doręczenia kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych, przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  20. prowadzenia kancelarii tajnej,
  21. nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  22. nadzoru nad przestrzeganiem zasad dostępu do informacji oraz dostępu do dokumentów dotyczących wykonywania zadań publicznych. 
  23. Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego pełni funkcję Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Starostwie Powiatowym w Nowej Soli.

Akapit nr - brak tytułu

§34
 
Wydział Inwestycji i Funduszy Pomocowych realizuje zadania z zakresu:
  1.  programowania, planowania i nadzorowania realizacji inwestycji,
  2. opracowywania projektów potrzeb finansowych z zakresu inwestycji,
  3. opracowywania wieloletnich programów inwestycyjnych wraz ze wskazaniem źródeł finansowania,
  4. przygotowania wymaganej dokumentacji i realizacji inwestycji w oparciu o ustalenia podjęte przez zarząd,
  5. inwentaryzacji realizowanej infrastruktury technicznej,
  6. odbioru, rozliczania oraz przekazania inwestycji do eksploatacji,
  7. nadzoru i wykonywania zadań wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych oraz prowadzenia obsługi biurowej komisji przetargowej,
  8. przygotowywania dokumentacji do przeprowadzenia przetargów na roboty remontowe, inwestycyjne i zakupy oraz przygotowywania w tym zakresie projektów umów,
  9. gromadzenia i przekazywania mieszkańcom powiatu wiedzy i bieżących informacji o integracji Polski z Unią Europejską,
  10. prowadzenia i aktualizacji banku informacji o funduszach pomocowych finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz przekazywania powyższych informacji zainteresowanym instytucjom,
  11. przygotowywania materiałów dla potrzeb pozyskiwania zewnętrznych funduszy pomocowych i grantów,
  12. współpracy z gminami w zakresie przygotowywania i promowania ofert inwestycyjnych oraz wspólnych programów i projektów,
  13. planowania, opracowywania wniosków oraz realizacji zadań w ramach kontraktów wojewódzkich i innych programów regionalnych,
  14. pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania,
  15. stałego kontaktu z przedstawicielstwami unijnych funduszy pomocowych,
  16. gromadzenia, przetwarzania i udostępniania zainteresowanym informacji z zakresu turystyki, rekreacji i wypoczynku na terenie powiatu,
  17. opracowania i rozpowszechniania materiałów promocyjno­-informacyjnych o powiecie,
  18. promowania potencjału gospodarczego i turystycznego, w tym agroturystyki gmin powiatu w kraju i za granicą,
  19. inicjowania i prowadzenia działań mających na celu realizację strategii rozwoju powiatu,
  20. dokonywania analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących życia gospodarczego powiatu,
  21. podejmowania działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu rolno­-spożywczego powiatu,
  22. koordynowania działań związanych ze współpracą zagraniczną,
  23. zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
  24. tworzenia i przystępowania do fundacji, stowarzyszeń i związków z innymi powiatami,
  25. organizacyjnego przygotowywania spotkań i wizyt.
 
 

Akapit nr - brak tytułu

§35
 
Zespół ds. Informacji Publicznej realizuje zadania z zakresu:
  1.  opracowywania krótko- i długofalowej informatyzacji starostwa,
  2. planowania i zakupu sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej zadań starostwa,
  3. testowania i wdrażania systemów informatycznych,
  4. koordynowania procesu tworzenia baz danych,
  5. planowania rozwoju systemów informatycznych i dostosowania ich do zmieniających się potrzeb,
  6. opracowywania projektów systemów i wykonywania aplikacji dedykowanych pojedynczym stanowiskom pracy,
  7. nadzoru nad tworzeniem systemów przez producentów z zewnątrz i egzekwowania wykonania potrzeb modyfikacji oprogramowania,
  8. administrowania siecią informatyczną,
  9. administrowania bazami danych oraz zapewnienia ich ochrony- wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji,
  10. nadzoru nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  11. prowadzenia ewidencji sprzętu i oprogramowania,
  12. szkolenia pracowników w zakresie wdrażania nowych programów informatycznych,
  13. prowadzenia strony internetowej powiatu,
  14. administrowania utworzoną powiatową stroną biuletynu informacji publicznej,
  15. przekazywania informacji do prasy, radia i telewizji o działalności powiatu,
  16. śledzenia informacji dotyczących powiatu, ukazujących się w środkach masowego przekazu, udzielania sprostowań,
  17. utrzymywania kontaktów z prasą centralną, TV i radiem ( regionalnym i lokalnym),
  18. uczestniczenia w spotkaniach i uroczystościach ważnych dla powiatu – dokumentowania wydarzeń,
  19. przygotowywania materiałów do informatorów opracowywanych przez wydawnictwa,
  20. redagowania życzeń okolicznościowych, podziękowań, gratulacji,
  21. współuczestniczenia w organizowaniu obchodów rocznic i świąt państwowych.
 
 

« powrót do poprzedniej strony