Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Rozdział 4 Załatwianie spraw indywidualnych i udzielanie dostępu do informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-09-15 08:30:55 przez Agnieszka Foltyn-Kupny
Akapit nr - brak tytułu
§39
- Przy załatwianiu spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej pracownicy starostwa stosują przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcję kancelaryjną oraz inne przepisy proceduralne, a ponadto właściwe przepisy prawa materialnego.
- Pracownicy są zobowiązani do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych mogących mieć wpływ na sposób załatwienia sprawy, a w szczególności:
1. udzielania informacji niezbędnych do załatwienia danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
2. niezwłocznego rozstrzygnięcia sprawy, a jeżeli to niemożliwe – do określenia terminu jej załatwienia,
3. informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
4. powiadomienia o przyczynie niezałatwienia ich sprawy w terminie,
5. informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć,
6. załatwiania spraw według kolejności ich wpływu oraz stopnia pilności,
7. przyjmowania poza kolejnością senatorów, posłów i radnych oraz załatwienia spraw przez nich zgłaszanych w pierwszej kolejności.
- Pracownicy przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy starostwa.
§40
- Starosta lub wyznaczony członek zarządu przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 13.00 do 15.30.
- Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków przez poszczególnych kierowników jednostek organizacyjnych starostwa odbywa się we wszystkie dni pracy starostwa.
- Skargi i wnioski obywateli są przyjmowane i rozpatrywane w trybie określonym przez ustawę.
- Informacja o dniach przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków winna być umieszczona w widocznym miejscu w siedzibie starostwa.
- 5. Informacje o dniach przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków podaje się do wiadomości także za pośrednictwem lokalnych środków masowego przekazu.
- Sprawy zakwalifikowane przez starostę i wicestarostę jako skargi i wnioski Wydział Organizacyjny ewidencjonuje w rejestrze skarg i wniosków oraz przekazuje do załatwienia kierownikom jednostek organizacyjnych zgodnie z właściwością.
- 7. Wydział Organizacyjny dokonuje co najmniej raz w roku, za okres poprzedniego roku, oceny sposobu załatwiania przez pracowników jednostek organizacyjnych skarg i wniosków mieszkańców i przedkłada ją na posiedzeniu zarządu.
- Pracownicy starostwa winni niewłaściwego i nieterminowego załatwienia skarg i wniosków oraz indywidualnych spraw mieszkańców podlegają odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej przewidzianej w przepisach prawa.
§41
Udzielanie publicznych informacji w zakresie zadań starostwa, jego struktury organizacyjnej, majątku, sposobu przyjmowania i załatwiania spraw i innych odbywa się na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej, w tym poprzez ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
§42
- Informacji o działalności starostwa udzielają dziennikarzom polskim i zagranicznym:
1. Starosta i Wicestarosta,
2. Rzecznik Prasowy,
- Obsługę informacyjną środków masowego przekazu zapewnia Rzecznik Prasowy starostwa na zasadach określonych w prawie prasowym.
- Kierownicy jednostek organizacyjnych starostwa są zobowiązani przygotować Rzecznikowi Prasowemu, na jego wniosek, pisemne stanowisko oraz odpowiedź na krytykę dotyczącą problematyki wchodzącej w zakres działania kierowanych przez nich jednostek.