ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Rozdział 1 Przepisy ogólne

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-09-16 14:14:01 przez Agnieszka Foltyn-Kupny

Akapit nr - brak tytułu

§1
 
Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Nowej Soli określa:
  1. zadania Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
  2. zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
  3. zakres działania i kompetencje osób zajmujących stanowiska kierownicze,
  4. wewnętrzną strukturę organizacyjną Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
  5. zakres działania jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
  6. prawa i obowiązki pracowników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
  7. zasady kontroli.
 
§2
 
Ilekroć dalej jest mowa o:
  1.  powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Nowosolski,
  2. radzie – należy przez to rozumieć Radę Powiatu Nowosolskiego,
  3. regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
  4. sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Powiatu Nowosolskiego,
  5. skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Powiatu Nowosolskiego,
  6. starostwie – należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe w Nowej Soli,
  7. staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Nowosolskiego,
  8. statucie – należy przez to rozumieć Statut Powiatu Nowosolskiego,
  9. ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.),
  10. wicestaroście – należy przez to rozumieć Wicestarostę Powiatu Nowosolskiego,
  11. zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Nowosolskiego.
 
§3
 
  1. Siedzibą starostwa jest miasto Nowa Sól.
  2. Terytorialny zasięg działania starostwa obejmuje:
    1. miasto – Nowa Sól,
    2. gminy – Kolsko, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko,
    3. miasto i gminy – Bytom Odrzański, Kożuchów, Nowe Miasteczko.
 
§4
 
Starostwo jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
 
§5
 
  1. Starostwo jest aparatem pomocniczym zarządu i starosty.
  2. Starostwo realizuje zadania powiatu:
    1. własne,
    2. z zakresu administracji rządowej, przejęte w wyniku porozumień zawartych z organami administracji rządowej w sprawach wykonywania zadań publicznych,
    3. powierzone na podstawie porozumień z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego oraz z samorządem województwa w sprawie powierzenia
        wykonywania zadań publicznych,
    4. pozostałe, w tym określone statutem, uchwałami organów powiatu i zarządzeniami starosty.
 
§6
 
  1. Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  2. Przebieg czynności biurowych i kancelaryjnych regulowany jest ponadto rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu (Dz. U. Nr 160, poz. 1074, z późn. zm.), regulaminem oraz zarządzeniami starosty.
 
§7
 
Starostwo działa w oparciu o zasady:
  1. praworządności,
  2. służebności wobec społeczności lokalnej,
  3. racjonalnego gospodarowania mieniem powiatu,
  4. jednoosobowego kierownictwa,
  5. zespolenia,
  6. planowania pracy i podziału kompetencji,
  7. wzajemnego współdziałania między jednostkami organizacyjnymi,
  8. kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
  9. racjonalnego doboru wykwalifikowanej kadry pracowniczej.
 
§8
 
  1. Pracą starostwa kieruje starosta.
  2. Starosta wykonuje swoje obowiązki przy pomocy wicestarosty, etatowego członka zarządu, sekretarza, skarbnika, naczelników wydziałów oraz pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy w sposób określony w ustawie, statucie i regulaminie.
 
§9
 
  1. W starostwie zatrudnia się pracowników na podstawie:
    1. wyboru,
    2. powołania,
    3. umowy o pracę.
  2. Określone przez starostę zadania mogą być wykonane na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
  3. 3. Dobór kadry pracowniczej w starostwie odbywa się w drodze postępowania kwalifikacyjnego, które ma na celu wyłonienie najlepszej kandydatury spośród złożonych ofert. Decyzja o przyjęciu kandydata na określone stanowisko pracy należy do starosty.
 
 
 
« powrót do poprzedniej strony