Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Rozdział 1 Przepisy ogólne
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-09-16 14:14:01 przez Agnieszka Foltyn-Kupny
Akapit nr - brak tytułu
§1
Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Nowej Soli określa:
- zadania Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
- zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
- zakres działania i kompetencje osób zajmujących stanowiska kierownicze,
- wewnętrzną strukturę organizacyjną Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
- zakres działania jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
- prawa i obowiązki pracowników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
- zasady kontroli.
§2
Ilekroć dalej jest mowa o:
- powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Nowosolski,
- radzie – należy przez to rozumieć Radę Powiatu Nowosolskiego,
- regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Nowej Soli,
- sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Powiatu Nowosolskiego,
- skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Powiatu Nowosolskiego,
- starostwie – należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe w Nowej Soli,
- staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Nowosolskiego,
- statucie – należy przez to rozumieć Statut Powiatu Nowosolskiego,
- ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.),
- wicestaroście – należy przez to rozumieć Wicestarostę Powiatu Nowosolskiego,
- zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Nowosolskiego.
§3
- Siedzibą starostwa jest miasto Nowa Sól.
- Terytorialny zasięg działania starostwa obejmuje:
1. miasto – Nowa Sól,
2. gminy – Kolsko, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko,
3. miasto i gminy – Bytom Odrzański, Kożuchów, Nowe Miasteczko.
§4
Starostwo jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
§5
- Starostwo jest aparatem pomocniczym zarządu i starosty.
- Starostwo realizuje zadania powiatu:
1. własne,
2. z zakresu administracji rządowej, przejęte w wyniku porozumień zawartych z organami administracji rządowej w sprawach wykonywania zadań publicznych,
3. powierzone na podstawie porozumień z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego oraz z samorządem województwa w sprawie powierzenia
wykonywania zadań publicznych,
4. pozostałe, w tym określone statutem, uchwałami organów powiatu i zarządzeniami starosty.
§6
- Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Przebieg czynności biurowych i kancelaryjnych regulowany jest ponadto rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu (Dz. U. Nr 160, poz. 1074, z późn. zm.), regulaminem oraz zarządzeniami starosty.
§7
Starostwo działa w oparciu o zasady:
- praworządności,
- służebności wobec społeczności lokalnej,
- racjonalnego gospodarowania mieniem powiatu,
- jednoosobowego kierownictwa,
- zespolenia,
- planowania pracy i podziału kompetencji,
- wzajemnego współdziałania między jednostkami organizacyjnymi,
- kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
- racjonalnego doboru wykwalifikowanej kadry pracowniczej.
§8
- Pracą starostwa kieruje starosta.
- Starosta wykonuje swoje obowiązki przy pomocy wicestarosty, etatowego członka zarządu, sekretarza, skarbnika, naczelników wydziałów oraz pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy w sposób określony w ustawie, statucie i regulaminie.
§9
- W starostwie zatrudnia się pracowników na podstawie:
1. wyboru,
2. powołania,
3. umowy o pracę. - Określone przez starostę zadania mogą być wykonane na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
- 3. Dobór kadry pracowniczej w starostwie odbywa się w drodze postępowania kwalifikacyjnego, które ma na celu wyłonienie najlepszej kandydatury spośród złożonych ofert. Decyzja o przyjęciu kandydata na określone stanowisko pracy należy do starosty.