IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
8.1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 52.000,00 PLN
(słownie: pięćdziesiąt dwa tysięce PLN) przed upływem terminu składania ofert.
8.2 Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą.
8.3 Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz.1158 z
późn.zm.)
Uwaga:
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona
zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz
wskazania ich siedzib;
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji;
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i
płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ
o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem „przetarg nieograniczony – TERMO
– LO w Nowej Soli ” .
8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu
wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę.
8.6 Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w pkt. 8.3. formie będzie skutkować uznaniem iż oferta
Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego
Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp.
8.7 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz
z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy
na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8.8 Termin wniesienia wadium w formie gotówki :
1) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego;
2) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto
Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego).
16
8.9 W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.8.3 ppkt 2) do ppkt 5)
zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej
oferty.
8.10 Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie
wyklucza się z postępowania.
8.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium
na podstawie art.46 ust.1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
8.12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów
lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów
należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty
złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej
8.13 Zamawiający w oparciu o art.46 ust.5 ustawy pzp zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
wykonawca , którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie Wykonawcy.
8.14 Zamawiający zwróci wadium:
a) wszystkim Wykonawcom, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu
postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem pkt.8.123;
b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w
sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8.15 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z
umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez Wykonawcę.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) KryteriaKryteria | Znaczenie |
Cena | 60 |
Okres gwarancji i rękojmi | 30 |
Serwis | 10 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWYPrzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Możliwość dokonywania istotnych zmian zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wraz z określeniem warunków takich zmian
zawarta jest worze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
Istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty
1. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy
zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w
dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub
zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu
umowy,
b) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych lub materiałowych stosunku do określonych w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót ze względu na zmiany obowiązującego
prawa.
2. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), w
takim przypadku wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione w
stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT). Zmiana
wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części
przedmiotu umowy zrealizowanej zgodnie z terminami ustalonymi w harmonogramie rzeczowo –
finansowym, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i
usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana
stawki podatku od towarów i usług. Wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość
wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
wynagrodzenia w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych jeżeli wprowadzane
zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę
4. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu wykonania umowy
będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi zamawiający,
b) z powodu siły wyższej, których wystąpienie zostało potwierdzone wpisem do dziennika
budowy przez inspektora nadzoru inwestorskiego i zostało zaakceptowane przez
zamawiającego np. w przypadku zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji,
przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem
tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez wykonawcę, zaistnienia klęski
żywiołowej, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki, okupacje
budowy spowodowane przez osoby inne niż pracownicy wykonawcy i jego podwykonawców,
c) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych,
terenowych, archeologicznych, wodnych itp., w szczególności: istnienie podziemnych
urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; wykopaliska archeologiczne, jeżeli mają
te okoliczności wpływ na wystąpienie przestojów w realizacji robót budowlanych i termin
wykonania umowy,
d) wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez wykonawcę np.
odkrycie niewypałów i niewybuchów, zagrożenie wybuchem;
e) będącym następstwem opóźnienia w działaniach organów administracji, z przyczyn nie
zawinionych przez wykonawcę w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo
terminów wydania przez organy administracji map, uzgodnień, opinii, decyzji, zezwoleń, itp.;
f) zlecenia wykonania zamiennych lub dodatkowych robót budowlanych, o ile ich wykonanie
tych robót powoduje konieczność przedłużenia terminu wykonania robót objętych niniejszą
umową. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej -
termin wykonania umowy może być przedłużony o czas trwania tych okoliczności. Nie
stanowią podstawy do przesunięcia terminu wykonania umowy złe warunki atmosferyczne
utrudniające lub uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych np. niska temperatura,
opady deszczu itp.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
podwykonawcy lub zwiększenia lub zmniejszenia zakresu robót budowlanych, które wykonawca
będzie wykonywał za pomocą podwykonawców, osób wskazanych do pełnienia funkcji
kierownika budowy oraz kierownika robót branży drogowej, na zasadach określonych w
niniejszej umowie.
6. Przedłużenie terminu wykonania umowy dopuszczalne jest tylko z wcześniejszym przedłużeniem
okresu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub wniesieniem nowego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przedłużony termin wykonania zamówienia i
uznania go przez zamawiającego za należycie wykonane, z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia
i bez zmniejszenia jego wysokości.
7. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pisemnej formy pod rygorem nieważności.
8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić
zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
9. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr
rachunku bankowego);
2) zmiany danych teleadresowych,
3) zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami,
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnymIV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 28/04/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
JĘZYK POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:19.1 Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego
wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie (cena brutto).
19.2 Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a
także roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
19.3 Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku formach
określonych w art. 148 ust. 1 ustawy Pzp, tzn:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z
tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Uwaga:
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy złożone w formie poręczenia lub gwarancji winno
zawierać następujące elementy:
1) nazwa wykonawcy, beneficjenta (zamawiającego), gwaranta oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
-termin ważności musi obejmować cały okres wykonywania przedmiotu umowy oraz 30 dni po jego
zakończeniu,
-termin ważności zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady musi obejmować cały okres
rękojmi za wady oraz 15 dni po upływie tego okresu.
24
5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia na rzecz zamawiającego kwoty
gwarancji po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania wypłaty zawierającego oświadczenie
stwierdzające, że wykonawca nie wykonał lub nienależycie wywiązał się ze swoich zobowiązań
wynikających z umowy.
Przed złożeniem poręczenia lub gwarancji, należy uzyskać od zamawiającego akceptację jej
treści, w szczególności w zakresie cech określonych w niniejszym punkcie.