Nowa Sól: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków, polegająca na założeniu ewidencji budynków i
lokali dla obrębów gminy SIEDLISKO
Numer ogłoszenia: 427786 - 2013; data zamieszczenia: 21.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 68 4586800, faks 68 4586831.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja ewidencji gruntów i budynków, polegająca na założeniu ewidencji budynków i lokali dla obrębów gminy SIEDLISKO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 200.000 euro. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja ewidencji gruntów i budynków, polegająca na założeniu ewidencji budynków i lokali oraz uzupełnienia baz danych zgodnie z zakresem prac na terenie gminy Siedlisko w obrębach: Bielawy, Borowiec, Piękne Kąty, Różanówka, Zwierzyniec ww. trybie art. 24a ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity z 2010r. Dz.U. 193 poz. 1287 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. nr 38 poz. 454). 1)Zakres prac będzie obejmował: -pobranie materiałów i danych z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Nowej Soli oraz analizę ich pod kątem wykorzystania w pracach modernizacyjnych, -porównanie mapy ewidencyjnej z terenem w zakresie budynków, -pomiar brakujących i nie spełniających wymogów rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 17.11.2011 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. Nr 263. poz. 1572) budynków, -założenie ewidencji budynków i lokali, -uzupełnienie istniejącej ewidencji gruntów (części opisowej i kartograficznej) o dane: a)numery rejestru zabytków; b)numery dróg publicznych; c)numer PESEL (gdy brak w danych ewidencyjnych); d)numer REGON; e)aktualnego adresu podmiotów ewidencyjnych; f)informację, czy osoba prawna lub fizyczna jest cudzoziemcem. -zweryfikowanie użytków gruntowych i granic użytków zaliczonych do gruntów zabudowanych i zurbanizowanych pod względem faktycznego sposobu użytkowania nieruchomości. 2)Podstawą do realizacji prac oraz dokumentem zawierającym jednocześnie warunki techniczne jest zatwierdzony przez Starostę Nowosolskiego - Projekt modernizacji ewidencji gruntów i budynków z dnia 19 sierpnia 2013 r. 3)W ramach niniejszego zamówienia ustala się następujące etapy realizacji: a)etap 1 z terminem realizacji na dzień 10 grudnia 2013 r. obejmujący: -prace przygotowawcze, -porównanie z terenem kopii map ewidencyjnych, -pomiar uzupełniający budynków b)etap 2 z terminem realizacji na dzień 30 września 2014 r. obejmujący pozostałe prace, w tym m.in. zakończenie opracowania i wyłożenie operatu Projektu modernizacji (...). 5)W celu szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający załącza: a)pis przedmiotu zamówienia, który zawiera załącznik nr IIIA do SIWZ; b)Projekt modernizacji ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków i lokali z dnia 19 sierpnia 2013r. - załącznik nr IIIB, w skład którego wchodzi: 1.Cel i zakres prac. 2.Obowiązujące przepisy prawne i techniczne. 3.Charakterystyka obiektu. 4.Ocena materiałów w zasobie 4.1.Pozioma osnowa szczegółowa 4.2.Mapa sytuacyjna 4.3.Operat ewidencji gruntów. 5.Założenie ewidencji budynków i lokali. 5.1.Zakres przedmiotowy ewidencji budynków 5.2.Zakres przedmiotowy ewidencji lokali 5.3.Ustalenie stanów prawnych budynków i lokali 5.4.Wywiad terenowy, pozyskanie danych ewidencyjnych w zakresie budynków 5.5.Kartoteki budynków i lokali 5.6.Prace kameralne. 6.Modernizacja ewidencji gruntów. 6.1.Aktualizacja i uzupełnienie danych ewidencji gruntów. 7.Kompletowanie dokumentacji. 8.Postępowanie formalno - prawne. 8.1.Wszczęcie postępowania w sprawie modernizacji gruntów i budynków 8.2.Wyłożenie projektu operatu opisowo - kartograficznego do publicznego wglądu 8.3.Zatwierdzenie projektu opisowo - kartograficznego. 9.Uwagi końcowe ponadto c)Formularz istotnych postanowień umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 6.Przedmiot zamówienia określony został we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) kodem: Kod CPV nr 71354300-7 usługi badań katastralnych.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.43.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). 2) Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz.275 z późn. zm.) 3) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazania ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji; e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. f) wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna minimum 30 dni od daty składania ofert. 4) Wadium wniesione w jednej z form określonych w ust.2) (nie dotyczy wadium wniesionego w formie pieniężnej), należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą. 5) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na podany na rachunek bankowy Zamawiającego (dokument potwierdzający dokonanie operacji przelewu Wykonawca dołącza do oferty) : BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem przetarg - modernizacja ewidencji - SIEDLISKO. 6) Termin wniesienia wadium w formie pieniężnej : a) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego. Wadium w formie pieniężnej musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego). 7) Wykonawca, który nie zabezpieczy złożonej oferty wadium w wymaganej formie zostanie wykluczony w postępowania na podstawie art.24 ust.2 pkt.2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą ( art.24 ust.4 ustawy pzp). 8) Zamawiający dokona zwrotu wadium lub zatrzyma wadium na zasadach określonych w ustawie pzp. 9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadające następujące, minimalne kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie, w tym co najmniej: 1) 2 osoby do kierowania i nadzorowania prac modernizacyjnych posiadające uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii nadane w trybie przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193 poz. 1287 z późn. zm.) w zakresie 1 i 2 i posiadające minimum 3 - letni staż pracy od ich uzyskania; 2) 4 osoby przewidzianymi do realizacji zamówienia posiadającymi wykształcenie geodezyjne (minimum średnie), posiadające minimum 3 - letni staż pracy Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza wykazania tej samej osoby, spełniającej wymagania w zakresie kwalifikacji zawodowych i wykształcenia, wymienionych w pkt. 1) i 2); Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca musi złożyć:: 1) wypełniony Formularz oferty - zalecaną treść zawiera załącznik nr 1 do SIWZ; 7 2) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału określonych w art.22 ust.1 - zalecaną treść zawiera załącznik nr 2 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo do złożenia oferty - w przypadku, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z przepisów prawa lub z dokumentów rejestrowych złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii; 4) dowód wniesienia wadium; 5) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - w oryginale- jeśli dotyczy. 6) pozostałe oświadczenia i dokumenty, o których mowa w ust. XIV SIWZ. Uwaga: Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania przedstawienia oryginału dokumentu lub jego kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej autentyczności. Zgodnie z zapisami art.26 ust.2b ustawy pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dokumenty zawierające informacje dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy zawiera załącznik nr 6 do SIWZ. Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron, wyrażoną na piśmie w drodze aneksu do niniejszej umowy, nie naruszając ustawy. 3) Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest możliwa jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany są korzystne dla Zamawiającego. 4) Nie stanowi zmiany umowy: a) zmiana danych związanych z obsługą organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób reprezentujących strony, c) zmiana osób wskazanych w ofercie do wykonania przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że nowe osoby muszą posiadać kwalifikacje określone w SIWZ. Zmiana każdej z osób wymaga każdorazowo pisemnej zgody Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe, 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki 3b, pok.201.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.10.2013 godzina 09:00, miejsce: Powiat Nowosolski ,ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól, sekretariat - I piętro - pok.109..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie