Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami ›
- Wydział Komunikacji ›
- Wydział Administracji Budowlanej ›
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności ›
- Wydział Oswiaty, Kultury i Spraw Społecznych ›
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
:Katarzyna Kwiatkowska
Siedziba:
ul. Moniuszki 3 Pokój nr 6 (Wydział Komunikacji)Zakres spraw i zadań do realizacji:
Zakres spraw i zadań do realizacji: Do zadań rzecznika konsumentów należy w szczególności: – udzielanie bezpłatnych porad konsumentom – występowanie do przedsiębiorców w sprawie ochrony praw i interesów konsumentów – udzielanie pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową – współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi – składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów Rzecznik konsumentów może reprezentować konsumentów w sporze z przedsiębiorcami we wszystkich sprawach konsumenckich. Głównie są to wystąpienia do przedsiębiorców mające na celu przekonanie przedsiębiorcy o zasadności składanych przez konsumentów roszczeń. Rzecznik konsumentów nie posiada uprawnień do wydania nakazów, zakazów, nakładania kar i grzywien na przedsiębiorców- służy przede wszystkim bezpłatną i fachową poradą prawną wszystkim mieszkańcom powiatu nowosolskiego. Jeżeli zachodzi potrzeba wystąpienia rzecznika do przedsiębiorcy w imieniu i na rzecz konsumenta, konsument powinien oprócz wniosku kierowanego do rzecznika, przedłożyć kopie wszystkich związanych ze sprawą dokumentów, przede wszystkim umowę, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedzi przedsiębiorcy na składane reklamacje itp. Kim jest konsument? W rozumieniu art. 221 k.c. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej jest osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową . Jakie są uprawnienia konsumenta jeżeli okaże się, że nie możemy w sposób prawidłowy korzystać z zakupionego towaru? Jeżeli chcielibyśmy zareklamować zakupiony przez nas towar, który okazał się wadliwy, to możemy skorzystać z dwóch niezależnych od siebie uprawnień: 1. Uprawnienia wynikającego z art. 556Telefon kontaktowy:
Tel.: 68 458 67 29 Fax: 68 458 68 31Godziny urzędowania:
poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godz. 10.00-14.00 - Wydział Organizacyjny ›
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa ›
- Rzecznik prasowy ›